بهترین ها
دانلود عـکس. کلیپ.موزیک.برنامه و...
درباره وبلاگ


دانلود جدیدترین عکس .کلیپ.فیلم.موزیک
آخرین مطالب
نويسندگان

عكس یادگاری مرحوم نیما یوشیج به همراه پسرش شراگیم در كنار مرحوم استاد شهریار و دخترش. این عكس توسط سیروس طاهباز به علیرضا پنجه‌ای اهدا شده است.

خليج فارس: در روزهايي كه برخي از سايت هاي منتسب به اصولگرايان انتقاداتي از پخش موسيقي محلي در جلسه نخبگان استان با حضور رييس جمهور انتقاد كرد و خواستار جلوگيري از ترويج آن در مراسمات رسمي و اماكن عمومي شده اند، يكي از سايت ها منتسب به اين گروه نيز از صداي ني انبان در ساحل بوشهر كه به مناسبت جشن هاي شبانه روز بوشهر پخش مي شود شديدا انتقاد كرد.
گزيده  هايي از مطلب اين سايت را عينا بدون دخل و تصرف در زير بخوانيد:
 
چند روزی است که بعد از غروب آفتاب تا پاسی از شب وقتی  که از کنار ساحل شهر بوشهر عبور می کنیم در پارکی که به نام شورا معروف شده گروه های مختلف موسیقی بل اخص نی انبان نوازهای گوناگون به نواختن موسیقی بندری مشغول هستند و بیشتر که دقت می کنی می بینی که افرادی نیز در بین جمعیت چون فضا را مناسب می بینند گاه پنهانی و گاه آشکارا با موسیقی بندری هماهنگ شده و به رقص بندری می پردازند.(شما بخوانید حرکات موزون!)

* این دوستان دوم خردادی در شهرداری و موسسسه فرهنگی !! ورزشی باز هم می خواهند همان شیوه های دوره حاکمیت دوم خرداد را پیاده نمایند. یادتان که نرفته در دوره حاکمیت این دوستان چه اتفاقاتی رخ داد همین ها بودند که به هر بهانه ای گروه های مختلف موسیقی از نوع ... را به گوشه گوشه شهر می فرستادند تا به قول خودشان شهر را از کسالت بیرون آورده و روحیه نشاط را در بین جوانها ترویج کنند!!.

* هرگاه نی انبان های دوم خردادی ها به صدا در می آید زنگ خطر و علامتی است که نشان از آن دارد که یکی از جریان دوم خرداد می خواهد کاندید مجلس یا غیره شود و این برنامه برای برنگیختن احساسات جوانان است تا بتوانند از پتانسیل آنها برای دست یابی به اهداف خود سود جویند.

*  این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری ها نیست. مردم مومن و مذهبی بوشهر ساکت نمی نشینند تا هر کس به هر بهانه ای فضای شهر را با نواختن موسیقی های غیر شرعی آلوده نماید و از این آب گل آلود ماهی بگیرد.

* روی سخنم با بزرگواران مسئول دراستان است همان هایی که از جنس دولت ولایت مدار، انقلابی و مذهبی هستند. آقایان نگذارید هر کس و هر موسسه ای با لقب فرهنگی هر کاری که می خواهد انجام دهد. آخر مگر بوشهر با این عقبه علمی ، فرهنگی ، تمدنی و مذهبی نماد کم دارد که باید نی انبان و آن خواننده کذایی را به عنوان نماد معرفی کند.

* مسئولان مومن و انقلابی به هوش باشید باز صدای نی انبان می آید این زنگ خطری است برای شما، ما که با شادی مخالف نیستیم ما با ترویج حرام مخالفیم. ما با سوء استفاده از پتانسیل جوانان مخالف هستیم ما با وسیله قرار دادن جوانان برای کسب متامعه شخصی و حزبی مخالف هستیم.لذا مواضع خود را روشن نموده و اصولگرایان واقعی را شناسایی نمائید.

پارسینه - سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حوادث 14 خرداد امسال، گفت: این حادثه تلخ و غیرالهی بود.

نخستین جلسه طرح و برنامه ستاد بزرگداشت بیست و دومین سالگرد ارتحال امام با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه، بسیج، وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، اطلاعات، دفاع و مسوولان موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) با گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و همسر مکرمه و یادگاران گرامی ایشان، رحلت دکتر محمود بروجردی را تسلیت گفت و اظهار کرد: مرحوم بروجردی حقیقتا یکی از منسوبین بزرگوار، فرهیخته، اندیشمند، همراه و همگام با امام(ره) و انسانی که اخلاق کریمه‌اش مثال زدنی بود. از ایشان جز صفا و اخلاق، وفاداری به ارزش‌ها و آرمان‌های امام چیز دیگری سراغ نداریم.

وی با اشاره به حوادث بزرگداشت امام در خرداد 89 گفت: مراسم بزرگداشت امام(ره) در سال 89 با وجود تهیه مقدمات بسیار خوب و شایسته و همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌های نظام و کشور، با رنج‌ها و دلخوری‌هایی همراه بود که دل همه مردم و مسوولان و علماء را رنجاند. امسال با ارائه طرح جامع امنیت و برنامه‌ریزی دقیق انتظاماتی انتظار داریم این اتفاق تکرار نشود. قطعا یکی از دغدغه‌های اصلی همه این است که زحمات طاقت فرسای عاشقان و خادمان امام به واسطه افراد خودسر برباد نرود.

وی افزود: تلاش کردیم برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند به راهکارهایی برسیم.

دبیر ستاد بزرگداشت امام با اشاره دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حضرت امام(ره) و بیت ایشان، تاکید بر همکاری همه‌جانبه همه دستگاه‌ها در برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام(ره) و پرهیز از تکرار حوادث برگزاری مراسم سال 89 را خاطرنشان کرد.

وی با بیان این‌که «هدف مشترک همه دست‌اندرکاران نظام این است که بزرگداشت امام(ره) باید به شکل شایسته و در خور شان ایشان برگزار شود» اظهار کرد: مراسم بزرگداشت امام(ره) یک مراسم ملی و اسلامی، سیاسی و اعتقادی است و باید در فضایی آرام، دوستانه، صمیمانه و دور از تنش‌ها و تبعات ناخواسته برگزار شود و این مراسم مظهر وحدت همه نیروهای وفادار به امام راحل است.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «روز 14 خرداد میراث بزرگ نظام است» خاطرنشان کرد: شاخص‌ترین هدف ما این است که هر سال دستاوردهای متفاوتی از سال‌های گذشته داشته باشیم، قطعا سال آینده سالی متفاوت است، در خاورمیانه شاهد تحولات بزرگی هستیم که شبیه معجزه هست از کانون جوشان این تحولات آتش‌فشانی فوران کرد که نه تنها منطقه بلکه افکار همه دنیا را متوجه خود کرده است.

انصاری معتقد است: ما نمی‌توانیم به قاطعیت بگوییم که این اتفاق بزرگ حتما ثمره انقلاب اسلامی است اما می‌توانیم بگوییم که الگوی بسیاری از این اتفاقات، نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است بر ما تکلیف است که از این تحولات به طور شایسته بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان این‌که «امیدواریم تحولات خاورمیانه به گونه‌ای رقم بخورد که در پیام‌ها و دیدگاه‌های امام پیش‌بینی شده است» گفت: مراسم بزرگداشت امام فرصت بزرگی است که باید مطابق با سیاست‌های نظام و با دعوت کنشگران این تحولات بتوانیم از این سرمایه استفاده کنیم.

وی با بیان این‌که «وحدت رویه در امور اجرایی امری حیاتی است» گفت: همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید با همت همه‌ساله خود تلاش کنند که این مراسم ملی، مردمی و خودجوش که متعلق به نظام است با نظم و دقت متمرکز برگزار شود.
دبیر ستاد بزرگداشت امام به تامین هزینه‌های ستاد اشاره و اظهار کرد: تامین هزینه‌های مراسم یکی از مهمترین مسائل ستاد است که با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، باید در این باره تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی اظهار کرد: تلاش داریم فضایی فراهم آوریم که همه علاقمندان به امام با هر نوع گرایش و سلیقه‌ایی، با خیال راحت و با آرامش تمام در مراسم شرکت کنند، اما ما باید مراقب خطرات روزافزونی که متوجه نظام است، باشیم ضمن این‌که باید با وحدت‌رویه و پیروی از برنامه‌های ستاد مرکزی ارتحال حضرت امام تلاش کنیم که از هرگونه آسیبی جلوگیری شود.

وی با تاکید بر وحدت رویه در امور فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه‌ای ستاد گفت: مباحث فرهنگی و تبلیغاتی به نوعی از مهمترین مباحث ستاد بزرگداشت امام است. باید به اثرگذاری موثر فرهنگی توجه کنیم. از صداوسیما و دستگاه‌های تبلیغاتی می‌خواهیم با محوریت سیاست‌های فرهنگی ستاد مرکزی بزرگداشت امام، این مراسم بزرگ را پوشش دهند.

انصاری هم‌چنین با بیان این‌که «با توجه به تحولات جاری منطقه، ستاد خارجی از اهمیت و حساسیت مهی برخوردار است» گفت: باید انتظار افرادی که هم‌اکنون با تحولات جدید خاورمیانه درگیر هستند و علاقمند به امام هستند، برآورد و نیازهای آن‌ها را رصد کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم.

وی با اشاره به این‌که «همه اقشار کشورمان در مراسم بزرگداشت امام حضور می‌یابند» گفت: انتظار داریم طرح جامع امنیت و انتظامات مراسم بزرگداشت امام توسط مسوولان ذی‌ربط تهیه و ابلاغ گردد.

وی اظهار کرد: در بندهای مختلف برنامه پنجم توسعه که از سال آینده شروع می‌شود، در چندین بند به ترویج اندیشه‌های امام تاکید شده است که با توجه به همین برنامه، دستگاه‌های اجرایی باید به این مساله بودجه مناسب اختصاص دهند.
در این جلسه سردار فضلی با اعلام آمادگی کامل سپاه پاسداران برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام گفت: مراسم به یاری خداوند با محوریت بیت امام و یادگار گرامی ایشان با قدرت تمام برگزار خواهد شد.

وی درباره حوادث 14 خرداد 89 اظهار کرد: ما اظهار ناخشنودی خودمان از جانب فرمانده سپاه و همه فرماندهان و اعضای سپاه را از حادثه تلخ 14 خرداد اعلام می‌کنیم. آن حادثه تلخ بود هیچ کس تایید نمی‌کند کار، کار غیر الهی بود که باید به صورت دقیق واکاوی شود.

در این جلسه حسینی دبیر بخش دانشجویان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام، مهندس قدمی رییس سازمان مدیریت بحران کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین خسروی معاون پژوهشی موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی و نمایندگان دیگر دستگاه‌ها در سخنانی به بیان دیدگاه و پیشنهادات خود پرداختند.

 

دیکتاتور لیبی این روزها با اعمال، رفتار و گفتارش در صدر اخبار رسانه های جهان قرار دارد. قذافی حاکمی است با مجموعه ای از لباس های عجیب و غریب.
 





























رونمایی از مدل جدید لامبورگینی+ تصاویر

برنا، با انتشار عکس های مدل جدید لامبورگینی آوانتادور ال پی (Aventador LP700-4) شکل و شمایل این سوپر اسپورت بالاخره نمایش داده شد.

 

بر اساس منابع رسمی، قدرت موتور آونتادور ۷۰۰ اسب بخار، شتاب صفر تا صد کیلومتر آن ۲٫۹ ثانیه و سرعت نهایی آن ۳۶۲ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. به نظر می‌رسد وزن این خودرو از مقداری که قبلا اعلام شده بود، اندکی بیشتر و در حدود ۱۵۷۴ کیلوگرم است. البته این مقدار برای یک سوپر اسپورت وزن بسیار قابل قبولی است.

 

از سامانه های نصب شده بر آونتادور، می توان به ABS، EBD، ASR، ESC، کنترل کننده الکتریکی اسپویلر عقب، سامانه الکترونیکی مکش هوا اشاره کرد.

 

آونتادور ال پی ۴-۷۰۰ در نمایشگاه خودرو ژنو (۳ تا ۱۳ مارس) رونمایی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:نخست, وزیر ,جدید, مصر, کیست,عکس, :: 11:35 :: نويسنده : سعید
دو شنبه 16 اسفند 1389برچسب:نخست, وزیر ,جدید, مصر, کیست,عکس, :: 11:35 :: نويسنده : سعید

نخست وزیر جدید مصر کیست؟+عکس

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای عالی نظامی مصر که از قریب به یک ماه پیش جریان امور در این کشور را بر عهده گرفته است ساعتی پیش با استعفای «احمد شفیق» از پست نخست وزیری که به سقوط کابینه وی منجر می‌شود، موافقت کرد. شورای عالی نظامی در بیانیه شماره 26 خود اعلام کرد: بدین وسیله با استعفای «احمد شفیق» از پست نخست وزیری موافقت شده و «عصام شرف» (وزیر حمل و نقل سابق) مامور به تشکیل کابینه جدید خواهد شد.

اما سوال اصلی اینجاست که نخست وزیر جدید مصر که مامور به تشکیل دولت موقت شده، کیست و چه سوابقی دارد. عصام شرف شخصیتی است که در مصر معروف به مرد لحظه‌ها ست که در شرایط سخت موضع گیریهای حساس و تعیین کنننده اتخاذ می‌کند.

روزنامه الدستور مصر در اخیرا گزارشی با عنوان «مرد موقعیت شناس» به این شخصیت برجسته مصری اشاره می‌کند و می‌نویسد: عصام شرف مرد بزرگوار و محترمی است که 4 سال پیش در مقابل تمامی کسانی که بله قربانگو بودند ایستاد. وی استعفا داد و دفترش را در وزارت کشور ترک کرد.

وی پس از واژگونی قطار «قلیوب» متوجه شده بود که هیچ اراده سیاسی برای حل مشکلات مردم مصر وجود ندارد. وی بعدها حتی تهدید کرد که از سمت خود به عنوان رئیس اتحادیه مهندسین مصر نیز استعفا خواهد کرد مگر اینکه اراده‌ای ویژه از سوی دولت برای حل مشکلات این اتحادیه ببیند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری محیط امروز در گزارشی با اشاره به انتخاب عصام شرف به عنوان نخست وزیر جدید در مصر نوشت: وی همان فردی است که تنظیم کننده تظاهرات اساتید دانشگاهی در انقلاب 25 ژانویه علیه مبارک بود.

عصام شرف از رهبران برجسته تظاهرات از ابتدای شکل گیری اعتراضات علیه رژیم حسنی مبارک بود که در نهایت به سقوط رژیم دیکتاتور مصر در روز 11 فوریه منجر شد.

وی از مهمترین کارشناسان حمل و نقل در جهان محسوب می‌شود و تنها شخصیت عربی است که توانسته جایزه ویژه مهندسی دانشگاه بوردو را از آن خود کند.

شرف همچنین جوایز بسیاری را در سطح بین المللی و منطقه‌ای از سال 1987 تا 1995 از آن خود کرده است و هم اکنون از اعضای اصلی مجمع بین المللی علمی ـ مهندسی است.

وی که هم اکنون در دانشکده مهندسی دانشگاه قاهره تدریس می‌کند قریب به چهار سال پیش وزیر حمل و نقل مصر در دولت «احمد نظیف» (نخست وزیر پیشین) بود. اما در همان سالها بود که حادثه قطار قلیوب در مصر رخ داد. در پی این حادثه دردناک که دو قطار به یکدیگر برخورد کرده بودند بیش از 58 نفر کشته و 150 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

عصام شرف وزیر حمل و نقل وقت این فاجعه را تحمل نکرد و در پی مشاهده نبود عزم جدی از سوی دولت برای پایان دادن به مشکلات مردم مصر از سمت خود استعفا کرد و دفتر وزارت را ترک گفت.

آن سالها گذشت تا اینکه در روزهای اخیر وی به یکی از رهبران اصلی تظاهرات علیه رژیم مبارک تبدیل شد. عصام شرف رهبری تظاهرات اساتید دانشگاهی را بر عهده داشت که در نهایت به پرونده حکومت مبارک در سرزمین فراعنه پایان داد.

تصوير/مــرقـــد حضــرت خـــدیجــه(س)


 

برنا:اگر از آن دسته افرادی هستید که تا حالا ماشین ۷۰ میلیونی سوار نشده‌اید چون کلاس‌تان پایین می آید و آبروی‌تان پیش فک و فامیل و در و همسایه پایین می‌رود، اگر از آن دسته افرادی هستید که ماهی یا حداکثر سالی یکبار ماشین‌تان را هماهنگ با بازار جهانی و مد عوض می‌کنید، اگراز آن دسته افرادی هستید که اگر سر پیچی پیچ بپیچد و شما نپیچید و مستقیم بروید توی گارد ریل یا بروید توی بلوک‌های سیمانی و ماشین‌تان درب و داغان شود اما خودتان در پناه کیسه هوای ایمنی ماشین‌تان سالم می‌مانید، عین خیال‌تان هم نباشد که ماشین ۲۰۰ میلیونی تان داغان شده، اگر برای دختر، پسر و همسرتان ماشین‌های جداگانه‌ای خریده‌اید و کلی به محکم‌تر شدن گره‌های ترافیکی شهر کمک کرده‌اید، اگر گران‌ترین ماشین‌های شهر یا کشور زیر پای شماست و توی ترافیک و پشت چراغ قرمز همه به شما زل می‌زنند. اگر جوان‌ها با دوربین موبایل‌شان از ماشین شما عکس می‌گیرند، اگر پورشه، لامبورگینی، هیوندای جنسیس ۲۰۱۱ ، وراکروز، سوناتا، تویوتا، لندکروز، هاویلوکس، لگسوز ار ایکس۳۵۰ دارید، نوش جان‌تان، اما این گزارش را نخوانید!

 

این گزارش فقط و فقط مختص جوان‌هایی است که پشت شیشه نمایشگاه‌های ماشین بارها ایستاده‌اند تا از ماشین‌هایی عکس بگیرند که معتقدند می‌شود با آنها زندگی کرد. معتقدند خفن هستند و گاهی پشت فرمان آنها می‌نشینند و دلی از عزا در می‌آورند، وقتی که در خواب هستند.

 
 

اول: خودم بنز دارم
فروشنده مغازه حدود ۳۵-۴۰ ساله به نظر می‌رسد. حوصله حرف زدن درباره موضوع گزارش را ندارد. کارهای مهم‌تری دارد. دفتر عرض و طویلی روبه‌رویش باز است که کلی چک و سفته روی هر برگ آن چسبانده، مشغول صحبت با یکی از مردهای جوانی است که آن اطراف می‌چرخد.( مثل همان‌هایی که معمولا در نمایشگاه‌های ماشین دور هم جمع می‌شوند!) صحبت‌های‌شان با این جمله و البته با اوقات تلخی تمام می‌شود "بالاخره می‌آیند و من را می‌برند، همین را می‌خواهی؟”

 

می‌گوید اگر اطلاعات زیاد می‌خواهید، بروید ساعت ۲ بیایید، آن موقع سرم خلوت است. گران‌ترین ماشین‌مان مرسدس بنز s500 است که ۳۵۵ میلیون قیمت دارد.

 

امسال حدود ۸ -۷ تا از این مدل فروختیم. البته در کل فروش‌مان زیاد نیست. چون هر کسی نمی‌تواند بنز ۳۰۰ میلیونی زیر پایش بیاندازد.

 

از حرف‌های این مرد میان‌سال متوجه می‌شویم رونق بازار فروش ماشین زمان خاصی ندارد، با این حال مثل همه بازارهای دیگر روزهای باقی مانده آخر سال گرم‌تر می‌شود.

 

خانم‌ها رنگ‌های لوکس، توی چشم و ماشین های کوچک و مردها ماشین های کشیده را بیشتر ترجیح می دهند. ماشین ها فقط با چک به فروش می رسند.

 

می‌گوید می‌توانید از ماشین‌ها عکس بگیرید، فقط از پلاک‌ها عکس نگیرید!

 

آقای فروشنده خودش بنز دارد و طوری می‌گوید بنز دارم که اگر از شما بپرسند چه ماشینی دارید که انگار شما فولکس قورباغه‌ای دارید!

 
 

دوم: اقساطی نمی‌فروشیم
صاحب نمایشگاه بعدی مردی حدودا ۵۰ ساله است و می‌گوید امسال حدود ۲۰ تا از ماشین‌های ۳۸۰ میلیون تومانی‌اش را فروخته است. معتقد است فروش ماشین رونق پیدا کرده و دلیل جالبی هم دارد؛ بازار ملک راکد است و مردم گرایش به خرید و فروش ماشین پیدا کرده‌اند.

 

هیوندا آزرا، پایین‌ترین مدل ماشینی است که در نمایشگاه دارد، با قیمت حدود ۴۵ میلیون تومان. می‌گوید: ماشین‌های اروپایی گران‌ترند، مخصوصا ماشین‌های کمپانی‌های آلمانی.

 

فروش اقساطی ندارد و می‌گوید: کسی نمی‌تواند این طوری خرید کند، برای خرید ماشینی صد میلیونی حداقل باید ۵۰ میلیون‌اش را نقد داد و این کار را برای خیلی‌ها سخت می‌کند.

 

درباره تأثیر رنگ ماشین‌ها بر قیمت‌شان می‌گوید: ایرانی‌ها رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهند و قیمت‌ها تقریبا به نسبت سلیقه مردم مشخص می‌شود.

 

مرد نمایشگاه‌دار می‌گوید تا به حال پراید یا پژو در نمایشگاهش نگذاشته است. بعد می‌خندد و می‌گوید: اینجا کسی پراید توی نمایشگاه‌اش نمی‌گذارد!

 
 

سوم: پول دارند اما فرهنگ نه
تکیه داده به هیوندای قرمز رنگی که پارک شده روبه‌روی در نمایشگاه در خیابان. معین ۲۴ ساله است و فروشنده، خودش تویوتا دارد.

 

می‌گوید: نزدیک عید فروش ماشین بیشتر است. چون خیلی‌ها تصمیم می‌گیرند ماشین‌شان را تعویض کنند. درباره تفاوت سلیقه خانم‌ها و آقایان در خرید و انتخاب ماشین می‌گوید: خانم‌ها بیشتر به ظاهر ماشین توجه می‌کنند.

 

در نمایشگاهی که معین کار می‌کند اجازه سواری به خریداران برای خرید داده نمی‌شود. اما معین تاکید می کند خودش اگر بخواهد ماشین بخرد، حتما باید سوارش شود و ماشین را امتحان کند.

 

خیلی وقت‌ها همسن و سال‌های خودم می‌آیند و با ماشین‌ها عکس می‌گیرند، یا فقط مدت کوتاهی پشت ماشین می‌نشینند و داخلش را می‌بینند.

 

بعضی‌ها البته فرهنگ استفاده از ماشین‌های مدل بالا را ندارند. ماشین را می‌خرند اما فرهنگ استفاده از آن را ندارند. آپشن‌های ماشین را نمی‌شناسند، اما چون پولدارند به خاطر کلاس آن، می‌خرند و پز هم می‌دهند.

 
 

چهارم: عتقیه ۲۰۰ میلیونی!
نمایشگاه بعدی دو طبقه است. صاحب مغازه پیرمردی خوش‌رو است و با علاقه به سوال‌ها جواب می‌دهد. نمایشگاه پر از ماشین‌های مدل بالاست و گران‌ترین‌شان بنز s500 است و حدود ۳۴۰ تومان قیمت دارد.

 

پیرمرد که خودش تویوتا کمری دارد از بازار فروش ماشین راضی نیست و با گلایه می‌گوید: یک سال است بازار کساد است. امیدواریم این ماه رونق بگیرد.

 

از بعضی مشتری‌ها دل خوشی ندارد و می‌گوید: خیلی‌ها جنبه سوار شدن ماشین‌های مدل بالا را ندارند و برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند. گاهی حتی وسط خیابان پارک می‌کنند که پز بدهند.

 

بنز عتیقه‌ای در طبقه بالای نمایشگاه وجود دارد. پیرمرد صاحب نمایشگاه می‌گوید: بیشتر از یکی دو نمونه از این مدل ماشین در ایران پیدا نمی‌شود. این ماشین پدرم بوده که حدود ۸۰-۷۰ سال پیش وارد کرده است. اگر کسی ۲۰۰ میلیون بخرد می‌فروشم، چون کلکسیون‌دارها می‌خرند. تا ۱۲۰ میلیون تومان هم مشتری داشته است.

 
 


پنجم: خودم هم زیادی‌ام !

خودم هم زیادی ام! این را صاحب فروشگاهی می‌گوید که بیشتر بنز و پورشه دارد و میانگین قیمت ماشین‌ها ۱۵۰ میلیون تومان به بالا است. با بی‌حوصلگی می‌گوید: فروشی نداریم که حرفی داشته باشیم.

 
 


ششم: اقساطی‌های ارزان

کمی آن طرف‌تر در ردیف نمایشگاه‌های ماشینی که فروش پراید و پژو برای‌شان خنده دار به نظر می رسد، شرکت لیزینگ یکی از کارخانه‌های داخلی ساخت ماشین دیده می‌شود. مردم از کنار آن می‌گذرند، بعضی‌ها می ایستند به تماشا کردن و شرایط فروش اقساطی و شرایطی ماشین‌ها را نگاه می‌کنند. جوان‌ها می‌روند داخل و پرس و جو می‌کنند که چطور می‌توانند با اقساط بیشتر و طولانی مدت‌تر ماشین بخرند. اما جواب کارمندها همان چیزی است که روی برگه ها چسبانده شده روی شیشه نوشته شده است. کسی نمی‌تواند با تعداد اقساط بیشتری از این شرکت ماشین بخرد.

 
 


هفتم: دلم می خواد ۲۰۶ داشته باشم

کارمند فروش یکی دیگر از این شرکت‌ها که در خیابان بهشتی قرار دارد دختری ۲۵ ساله است. پریسا می‌گوید: بیشتر ماشین‌های داخلی می‌فروشیم و البته ماشین‌های خارجی هم داریم. اما چون ۱۵ میلیون بیشتر وام به آنها تعلق نمی‌گیرد، طرفدار کمتری دارند. ماشین‌ها به صورت چکی و در چهار قسط به صورت یکساله فروش می‌رود.
پریسا ماشین ندارد و دلش می‌خواهد پژو ۲۰۶ داشته باشد. ماشینی که حدود ۱۵ میلیون قیمت دارد. او می‌گوید: در حد وسعم می‌توانم ماشین بخرم یا دلم بخواهد که داشته باشم.

 
 

هشتم: نقد می‌خوام
مرد جوان، زنجیر پهنی دور گردن دارد و دکمه یقه‌اش باز است. بنز دارد و آمده است برای دوستش ماشین معامله می‌کند. خیلی خونسرد می‌گوید فول آپشن ماشین برایم مهم است. دوستم می‌خواهد تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کند و نقد هم می‌خواهد بخرد.

 
 


نهم: ماشین‌های ما به چشم نمی‌آیند

۶ ماشین در مغازه دارد. مدل های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ هستند ؛ماشین‌های شاسی بلند ۷۰ و ۸۰ میلیونی در مغازه دارد و می‌گوید: به آن صورت ماشین‌های گران قیمت نداریم. می‌گوید آنقدر ماشین‌های شاخ هست که اصلا ماشین‌های نمایشگاه ما به چشم نمی آیند!

 

البته سوناتا کوپه رنگ آبی متالیک ای دارد که می‌گوید گاهی جوان ها می‌آیند پشت شیشه‌ها می‌ایستند و آن را نگاه می‌کنند.

 

تجربه سال ها کار به او ثابت کرده خانم ها دنبال ماشین‌های کوچک هستند.

 
 

دهم: امانت‌دارهای مایه‌دار
این میان نمایشگاه‌هایی هم هستند که ماشین‌های امانی را به فروش می‌رسانند. یعنی مشتری ماشینش را نزد صاحب نمایشگاه به امانت می‌گذارد و صاحب نمایشگاه بعد از فروش آن، درصدی از صاحب ماشین می‌گیرد. شبیه بنگاه‌دارهای مسکن. گاهی همه ماشین‌های نمایشگاه امانی هستند. گاهی چند دستگاه از ماشین‌ها مال صاحب نمایشگاه و بقیه امانی هستند. نمایشگاه ماشین بعدی یکی از نمایشگاه‌هایی است که همه ماشین‌های داخل آن امانی هستند. ۷- ۸نفر نشسته‌اند دور میزی و خیره شده‌اند به دهان یکی از مردها که پشت میز بزرگ نمایشگاه نشسته است و مشغول صحبت با تلفن است. انگار مشغول معامله است و مردها منتظر هستند ببینند معامله سر می گیرد یا نه. ماشین‌های این نمایشگاه همه بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

 
 

یازدهم: همین فردا پورشه می‌خرم
رامین و محمد ۲۶ و ۲۸ ساله، مهندس عمران، و لیسانس مالتی مدیا در حال عبور از روبه‌روی یکی از نمایشگاه‌های ماشین هستند. موضوع گزارش را که می‌شنوند، یکی شان می خندد و می گوید: خیلی دوست دارم، هستم!

 

محمد نمایشگاه آن طرف خیابان را نشان می دهد و می گوید پورشه ای ۲۷۵ میلیون تومانی اونجا بود، عاشقشم. هفته دیگر احتمالا می‌خرمش و هر دو می‌خندند.

 

رامین می گوید حس خاصی ندارد، وقتی جوان‌های هم سن و سال او ماشین ۱۰۰ میلیونی می‌خرند. عکس العمل او نسبت به این موضوع دارندگی و برازندگی است. یعنی رامین معتقد است کسی که وضع مالی خوبی دارد باید هم ماشین ۳۰۰ میلیونی سوار شود و می‌گوید: نوش جونش!

 

محمد اما خطاب به او می‌گوید: اصلا با این حرفت موافق نیستم.

 

رامین معتقد است کسی که ۲۰۰، ۳۰۰ میلیون پول ماشین می‌دهد، حتما به لحاظ مالی پشتوانه خوبی دارد و اصلا برایش مهم نیست بخشی از ماشینی که سوار می‌شود با یک تصادف به کل از بین برود. اما آدم‌هایی در طبقات متوسط جامعه قطعا خریدن چنین ماشین‌هایی برایشان غیرممکن است. او می گوید: هستند کسانی که ماشین‌هایی در رنج قیمتی ۱۰- ۱۲ میلیون دارند و وقتی تصادف می‌کنند سه ماه روان پریشی مزمن می‌گیرند که وای چرا تصادف کردم! چرا اینطور شد! ماشینم چه بلایی سرش آمد.

 

اگر روزی شرایط مالی ام مثل آن آدم اولی، آن آدم پولداره باشد، مثل او رفتار نمی‌کنم. سعی می‌کنم آنچه که نیازم را تامین می‌کند، تهیه کنم.

 

محمد می‌گوید: آنهایی که با هزار جور قسط و قرض ماشین مدل بالا می‌خرند، انگار به شخصیت ماشین احتیاج دارند.

 
 

دوازدهم: ماشین گرون قیمت نمی‌خوام
پوریا ۲۶ ساله است و می‌گوید هر روز از روبه‌روی نمایشگاه‌های ماشین این خیابان عبور می‌کند، چون در شرکتی در همین خیابان حسابدار است. پوریا می‌گوید: متاسفانه مساله‌ای در جامعه ما باب شده است که می‌گویند دو چیز نشانگر سطح کاری آدم‌هاست؛ ماشین و شماره موبایل و این واقعا بد است. خرید ماشین با قرض و قسط شاید نشات گرفته از این طرز تفکر باشد. مردم گاهی خودشان را زیربار هزار جور مشکلات می‌برند، فقط برای اینکه ماشین گران قیمت سوار شوند.

 

امیر حسین پراید هاچ‌بک دارد. پشت فرمان ماشینش نشسته و کنار خیابان منتظر یکی از دوستانش است. می‌گوید: نمی‌خواهد در این سن و سال یکی از این ماشین‌های گران قیمت را داشته باشم. چون وقتی آدم چنین ماشینی سوار می‌شود، مسوولیت‌هایی دارد. نظر شخصی‌ام این است. دوست ندارم چنین ماشینی با این سطح قیمت سوار شوم. به همین دلیل ازماشین معمولی‌یی که زیرپایم است راضی هستم.

 

یک روز سر یکی از چهارراه‌ها پشت چراغ بودم. ماشین کناری‌ام بنز کروک بود. راننده کلید سقف ماشین را می‌زد، همین که باز می‌شد دوباره کلید را می‌زد و سقف بسته می‌شد!

 

سقف می‌رفت روی صندوق و دوباره برمی‌گشت. کسی که ماشین ۱۵۰ میلیون تومانی می خرد و سوار می‌شود، باید شخصیت آن را هم داشته باشد که برای جلب توجه پشت چراغ قرمز این کار را نکند که همه به او بخندد. وقتی ماشینی سوار می‌شوی باید جنبه‌اش را داشته باشی. البته فعلا شرایط مالی ام طوری نیست که بخواهم ماشین ۲۰۰ میلیونی سوار شوم.

 
 

سیزدهم : همه چیز ناعادلانه است
سارا ۲۴ ساله است و همراه مادرش در حال عبور از روه‌بروی بزرگ‌ترین نمایشگاه ماشین خیابان بهشتی است. آنها” MVM”دارند. سارا می‌گوید: دوست دارم هیوندا داشته باشم.
مادر سارا معتقد است اینکه آنها نمی‌توانند ماشین ۲۰۰ میلیونی بخرند ناعادلانه است.

 

سارا اما می‌گوید: بالاخره یکی می‌تواند و یکی نمی‌تواند. گرچه خود او هم دلش می‌خواهد هیوندای پارک شده روبه‌روی نمایشگاه در خیابان را داشته باشد.

 

مادر سارا دوست ندارد یکی از این ماشین‌ها را قسطی بخرد. می‌گوید اصلا دوست ندارم قسطی خرید کنم و دوست ندارم قسطی سوار یکی از ماشین‌ها شوم. اگر داشته باشی، می‌خری، اما اگر نداشته باشی باید با همانی که داری سرکنی. او وقت رفتن می‌گوید: باز هم می‌گویم همه چیز ناعادلانه است!

 

حرف آخر …
اما همه ماجرا آنچه خواندید نیست. کارگرها و پادوهای جوان نمایشگاه‌های ماشین‌، کسانی هستند که این میان کسی آنها را نمی‌بیند. جوان‌هایی که تنها سهم‌شان از ماشین‌های رنگارنگ و میلیونی این نمایشگاه‌ها، اجازه برق انداختن شیشه‌های آنهاست. سطل‌های آب و مایع‌های شست‌وشو دهنده و کهنه‌های سیاه شده از دوده همراه شب و روزشان.

 

جوان‌هایی که در گوشه گوشه این شهر کار می‌کنند و هرگز فکر نمی‌کنند که کار، عار است. جوان‌هایی که کار می‌کنند و کار می کنند و حلال می‌خورند. جوان هایی که لایی کشیدن در خیابان‌های فرشته و ایران را تجربه نکرده‌اند و دنیا شان خلاصه می‌شود در کار و کار و پس انداز کردن اندک درآمدشان برای روز مبادا، برای قسط شهریه‌های دانشگاه‌شان، برای خانه‌نشینی پدر و دست‌های خالی مادر.

 

جوان‌هایی که پشت شیشه‌های نمایشگاه‌های چند صد میلیونی خیابان‌های شهر می‌ایستند و با دوربین‌های بی‌کیفیت موبایل‌هاشان از پشت شیشه‌ها از ماشین‌هایی عکس می‌گیرند که بارها در خواب رویای سواری با آنها را دیده‌اند…

ابراهیم حاتمی کیا در نظرسنجی سایت برنامه هفت با بالاتر قرار گرفتن از اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی، محبوب‌ترین کارگردان سینمای ایران در بین کارگردانان حضور داشته در جشنواره ۲۹ فجر انتخاب شد.

این نظرسنجی در سایت برنامه «هفت»، با طرح چنین سوالی مورد استقبال مردم قرار گرفت: «به نظر شما محبوب‌ترین کارگردانی که در جشنواره امسال وجود دارد چه کسی است؟» و در بین کارگردانان محبوب و مطرح حاضر در جشنواره فجر امسال، سایت برنامه هفت، نام ابراهیم حاتمی کیا، مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی و داریوش مهرجویی را در این نظر سنجی قرار داد تا بازدیدکنندگان این سایت، کارگردان محبوب خود را از بین این ۴ کارگردان بزرگ برگزینند و به آن رای دهند.

در پایان این نظرسنجی گسترده اینترنتی که حدود ۲۵ هزار نفر در آن شرکت کردند، ابراهیم حاتمی‌کیا با ۴۲ درصد در صدر این نظرسنجی مردمی قرار گرفت. پس از حاتمی‌کیا، به ترتیب؛ اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

رتبه کارگردانان مطرح در این نظرسنجی:

۱- ابراهیم حاتمی کیا ۴۲- درصد/ ۲- اصغر فرهادی/ ۳-مسعود کیمیایی/۴-داریوش مهرجویی
ابراهیم حاتمی‌کیا متولد ۱۳۴۰ در تهران، تاکنون ۱۶ فیلم سینمایی بلند و ۲ سریال تلویزیونی را کارگردانی کرده است. این کارگردان تا کنون با گرفتن بیش از ۵ سیمرغ بلورین «بهترین فیلم جشنواره فجر» پرافتخارترین فیلمساز جشنواه فجر هم لقب گرفته است.

حاتمی‌کیا در حال حاضر در حال آماده شدن برای پیش تولید پروژه سنگین «چ مثل چمران» است. «فیلمی که در آن، مردم پاوه به سرکردگی شهید چمران، دست به یک قیام گسترده می‌زنند و پس از جنگ سنگین خیابانی؛ منافقانی که بر پاوه مسلط شده بودند را شکست می‌دهند، و شهر پاوه بار دیگر در دست مردم می‌افتد...» تهیه کنندگی این اثر را هم مانند ۳ فیلم قبلی حاتمی‌کیا، محمد پیرهادی بر عهده دارد.

پيوندها
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و آدرس acf.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 1301
بازدید ماه : 1597
بازدید کل : 361885
تعداد مطالب : 291
تعداد نظرات : 40
تعداد آنلاین : 1



امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه